RUPPLE-L Archives

Archiver > RUPPLE > 2002-03 > 1016584115

From: "Sympatico" <> (by way of Rick Schoen <>)
Subject: [RUPPLE-L] Louise ou Luise
Date: Tue, 19 Mar 2002 18:33:33 -0600

This message was sent to me since I'm the list administrator. See the end
of the French text for a quick Babelfish translation:

J'ai entamée la généalogie de ma famille. Malheureusement, jusqu'à
maintenant je n'ai pas grands résultats.
J'espère que vous pourrez m'aider.

Il s'agit de Johann Wilhelm Franz Froebe (voir aussi Fröve). J'ai entre
les mains un récit écrit vers la fin du 19ième siècle par l'un de ces
descendants; J. David Frève. On dit de lui qu'il serait né à Mulhouse,
Alsace Lorraine, vers 1752.

Son père (Germain ou German Von Froebe ou Fröbe) était, paraît-il,
archiduc et espèce de gérant de la ville et il recevait des rentes
annuelles des habitants de Dornach. Marié à Louise ou Luise Ruppel (Ruple
ou Rupel) entre 1750-1755 à St-Amarin dans le rite Luthérien. Louise était
fille d'un riche manufacturier. Née à Sainte Marie.

Germain était propriétaire de plusieurs filatures, manufactures et tisseries.

Eurent trois enfants; Johann, Frédérick et Wilhelmin(d)e

Leur fils Johann fut militaire à partir de 1772 dans le corps libre des
chasseurs de Hesse Hanau. Parti pour le Canada vers 1776. Où il s'établi.

J'ai d'abord demandée l'aide de généalogistes bénévoles, du coté de
l'Alsace, mais personne ne trouve trace de mon ancêtre.

Je n'ai trouvée le patronyme Froebe (Fröbe) qu'a Kammerforst,
Muellhausen, Thuringen, Prussia, dans "family search".

J'habite au Québec (Canada) alors il m'est difficile de faire mes
recherches moi-même.

Où dois-je m'adresser afin d'obtenir de l'aide?

Et dis moi, comment prononce-t-on FROEBE?

J'attends de vos nouvelles avec impatience

France Bourdon

Here is a quick Babelfish translation:

I started the genealogy of my family. Unfortunately, until now I do not
have great results. I hope that you will be able to help me. It is about
Johann Wilhelm Franz Froebe (see also Fröve). I have between the hands an
account written towards the end of the 19th century by one of these
descendants; J David Frève. One says of him that it would have been born in
Mulhouse, Alsace Lorraine, about 1752. His/her father (German or German Von
Froebe or Fröbe) were, appear it, archduke and species of manager of the
city and it received annual rents of the inhabitants of Dornach. Married to
Louise or Ruppel (Ruple or Rupel) between 1750-1755 with St-Amarin in the
Luthérien rite Shines. Louise was girl of a manufacturing rich person. Born
in Sainte Marie. Germain was owner of several spinning mills, manufactures
and tisseries. Had three children; Johann, Frédérick and Wilhelmin(d)e
Their Johann son was a soldier as from 1772 in the free body of the hunters
of Hesse Hanau. Party for Canada about 1776. Where it established. I
initially asked for the assistance of voluntary genealogists, of with
dimensions of Alsace, but nobody finds trace of my ancestor. I did not find
the patronym Froebe (Fröbe) which has Kammerforst, Muellhausen, Thuringen,
Prussia, in " family search ". I live in Quebec (Canada) then it is
difficult for me to make my search myself. Where do I have to address
myself in order to obtain from the assistance? And me am said, how
pronounces FROEBE?

I await your news impatiently,

France Bumblebee

This thread: